C/ Ramon Batlle, 39-45 - 08030 Barcelona

933 468 001

Oratòria a secundària

Oratòria a secundària

Tots els alumnes de l’escola de 2n i 4t d’ESO treballen una àrea complementària que es diu oratòria i on treballem un dels 24 reptes FEDAC. La comunicació. Quan comencen a fer oratòria a secundària, sempre fem aquesta pregunta. “Què penseu que farem aquí?” i la resposta acostuma sempre a ser la mateixa. “Parlar”. I no van gaire desencaminats. El que fem en aquesta hora complementària és reflexionar sobre la comunicació verbal i no verbal que establim amb un auditori en el moment de fer alguna presentació pública. 

A la nostra escola el treball de l’oratòria es treballa des de ben petits i cal destacar que els alumnes acostumen a tenir una bona competència comunicativa. Així i tot, fem incidència en alguns aspectes que els hi serviran per polir i millorar les seves exposicions orals. Parlem dels nervis, de la por escènica, de la posició del nostre cos, dels silencis, de com projectar la veu, dels suports tecnològics a l’hora de presentar, analitzem com ho fan els grans oradors… Tota aquesta anàlisi es veu complementada amb petites presentacions que ells fan al llarg del curs. 

En acabar l’escolarització, a l’alumnat se li presenta l’últim repte d’oratòria a secundària: la presentació del projecte de recerca. Aquest treball realitzat en equip gira entorn d’un tema d’interès, el qual investiguen en profunditat i que, finalment, han de defensar oralment davant d’un tribunal constituït pel professorat i una audiència formada pels alumnes i les seves famílies.

No sabem a què es dedicaran els nostres fills i filles en el futur, però sí que tenim clar que sigui el que sigui el camí professional que triïn, hauran de fer presentacions, reunions, comunicar-se amb clients i companys de feina… i això vol dir que l’oratòria a secundària és imprescindible per poder desenvolupar-se professionalment de manera òptima.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website