C/ Ramon Batlle, 39-45 - 08030 Barcelona

933 468 001

Les matemàtiques a l’ESO

Les matemàtiques a l’ESO

Les matemàtiques a l’ESO sempre han estat aquella àrea que ens ha fet por a molts de nosaltres. Quan estudiàvem acostumava a ser complicada, abstracta i difícil d’entendre.

Fa uns anys, ens vam començar a plantejar que havíem de potenciar entre el nostre alumnat la capacitat de raonar per sobre de la capacitat de resoldre de manera mecànica una sèrie d’operacions. Volíem que els alumnes entenguessin el perquè de les coses. Un exemple molt clar el trobem quan parlem de resoldre una equació senzilla.  Encara avui en dia sentim allò de “si  està sumant, passa restant” o per exemple aquella afirmació que deia que “un número elevat a zero sempre dona  1”. Abans apreníem aquests mantres amb una fe cega, però nosaltres volíem alguna cosa més. Volíem que els nostres alumnes trobessin el perquè això es fa d’una manera i no d’una altra.

Aquesta manera d’enfocar les matemàtiques a l’ESO és més dura, i per això els alumnes acostumats a mètodes més mecànics, al principi troben dificultats. Així i tot, si volíem ensenyar matemàtiques de veritat, teníem molt clar que aquest  era el camí que havíem d’iniciar. També teníem molt clar que no podíem fer aquest viatge sols, així que vam prendre la decisió de formar-nos amb els millors referents. Vam fer una formació amb l’Anton Aubanell, tot un model a nivell didàctic i ell ens va acompanyar en aquest canvi juntament amb altres matemàtics com el Dan Meyer, la Cecília Calvo o pàgines plenes d’activitats competencials com la nRich de la Universitat de Cambridge.

Per què vam triar Innovamat?

Pocs anys després va aparèixer Innovamat. La gran notícia va ser que era una plataforma amb les mateixes idees que teníem al cap i que ens permetia fer aquesta transició d’una manera més ràpida.  Tant és així que els inspiradors d’aquesta plataforma eren els mateixos referents que ens havien acompanyat en aquest canvi que estàvem portant a terme. Innovamat ens facilita un entorn on poder dur a terme un aprenentatge matemàtic real, competencial i que ens permet atendre la diversitat que trobem a l’aula amb materials manipulatius i activitats de diferents nivells de dificultat.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website